Tankar om träning

http://www.devote.se/forni/blogs/28069965/tankar-om-traening.htm
 
Detta ↑ är ett väldigt bra blogginlägg skrivet av vår kära Michaela Forni. All denna hets om träning och nyttighet - ibland blir det bara för mycket. Personligen anser jag att jag mår bra av att träna, men när det kommer till mat och alla dess lockelser önskar jag att jag kunde få äta av allt hur mycket jag ville och lite till. Därför måste jag erkänna att jag får lite ångest när jag proppat i mig för mycket eller något som egentligen var helt onödigt. 
 
Nu känner jag dock att jag får skärpa till mig, herregud jag tränar ju och har verkligen ingen anledning att få ångest när jag har ätit en bulle. Självklart finns det en gräns på hur mycket onyttigheter man ska stoppa i sig för det är ju inte speciellt hälsosamt. Men om jag nu har en dag i veckan då jag får äta godis/chips/glass etc då ska jag fan göra det om jag vill och efteråt ska jag tänka "Vad gott det var" istället för något annat negativt. Efter jag läste det inlägget så bestämde jag mig för att jag också ska lyssna på min insida. Man måste faktiskt leva lite och njuta av livet.
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Helt rätt fina Bea! <3

Svar: Tack Eliin <3
Bea

2014-02-02 @ 14:08:08
URL: http://elinmargareta.forme.se
Postat av: Elin

I Valle T ska vi stoppa i oss allt och lite till ;))

Svar: Ohjaaa!! :)
Bea

2014-02-02 @ 14:08:58
URL: http://elinmargareta.forme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0