Paddlingstur

Hej på eeer. Idag har vår klass varit och paddlat kanot i ösregn. I början var det trevligt och iallafall jag var supertaggad. Vi skulle paddla till en plats där vi sedan skulle göra massa olika aktiviteter och vägen dit gick bra och det var faktiskt ganska roligt :)) Dock jobbigt för armarna haha... När vi sedan kom dit så gjorde vi upp eld som vi senare skulle grilla korv på, då kom regnet. Trots regnet var det dags för att koka soppor på spritkök. Sedan kom kylan. Därefter åskan. Och ännu mer regn efter det. Visst var det jobbigt, men det var ändå lajte mysigt hehe. Fast lite läskigt med åskan plus att det inte var så jättenice när vattnet gick igenom kläderna. 
 
Så efter att ha grillat korv och ätit god soppa skulle vi då paddla tillbaka. Det gick rent ut sagt jättedåligt och var inte alls roligt över huvud taget. Den jävla kanoten gick ju inte att styra plus att det ösregnade av och till så det var verkligen vatten överallt. Jag är säker på att jag hade kunnat vrida ur en hel del vatten ur min väska efter det... Fast vatten var jag ganska trött på så det gjorde jag inte :))))))) Väskan lämnade dock fina spår.... Hur som helst var dagen lärorik och ändå helt okej rolig. Men tror ändå inte att friluftsliv är något för mig!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0